Route 60 KM vanuit Oosterbeek

Download
Vanaf B&B d’Oude Herbergh wordt de route gestart richting Wolfheze. Om daar de Parallelweg te vervolgen welke en overgaat in de Telefoonweg. Aan het einde van deze weg wordt op de rotonde in Renkum rechtsaf geslagen de Bennekomseweg op, onderaan gekomen linksaf om de Nieuwe Keijenbergseweg te beklimmen, alwaar de route al snel de klimmende Geertjesweg opdraait. Deze heuvelachtige weg slingert zich langzaam omhoog richting Wageningen Hoog, om vervolgenshet poldergebied van de Gelderse Vallei in te duiken richting Rhenen alwaar de Grebbeberg opdoemt. De deelnemers van de 60 km route nemen op het kruispunt de linkerafslag om via de brug de Nederrijn over te steken, om vervolgens in Kesteren te arriveren op onze pitstopplaats alwaar de deelnemers gratis sportdrank, fruit en een versnapering ontvangen. Vanaf deze plaats wordt de route vervolgt via de Rijnbandijk, waarbij net voor Opheusden de mogelijkheid bestaat mogelijkheid te pauzeren bij Restaurant ’t Veerhuis alwaar u op het buitenterras een prachtig uitzicht heeft op de Nederrijn. Hierna vervolgt u de route over de Rijnbandijk langs dorpjes als Opheusden en Randwijk om uit te komen bij Heteren, alwaar u de Rijnbandijk verlaat om de oversteek over de Nederrijn maakt om uit te komen op de Fonteinallee, alwaar de eerste echte kuitenbijter genaamd de Boersberg bedwongen moet worden, hierna volgt nog een stuk vals plat over om vervolgens even op adem te kunnen komen via de afdaling van de Holleweg, al is dit slechts van korte duur. Want onderaan komt men de prachtige klim met heuse haarspeldbochten van de Italiaanse Weg. Via een korte afdaling vervolgt de route wederom met een kort maar lastig klimmetje genaamd de Seelbeckweg tot aan de rotonde alwaar de route vervolgt wordt via nog een stukje vals plat richting Oosterbeek om vervolgens langs de watermolen de klim van de Van Borsseleweg aan te vangen om op het terras van start-/pauze-/finishplaats Oosterbeek B&B d’Oude Herbergh even tot rust komen en genieten van een kop koffie en gebak.

Route 80 KM vanuit Oosterbeek

Tot aan de splitsing bij Rhenen is de 80 km-versie gelijk aan de 60 km route. De 80 km route voert de deelnemers recht door het centrum van Rhenen, om uiteindelijk net buiten Rhenen rechtsaf te slaan om de steilste klim van de Utrechtse Heuvelrug te bedwingen. Deze klim genaamd Koerheuvel de deelnemers naar het hoogste punt van Rhenen om vervolgens via een bosrijke omgeving en een mooie slingerende afdaling uit te komen aan de voet van de klim van de Defensieweg welke zich langzaam door dit prachtige bosgebied omhoog slingert om uiteindelijk uit te komen op de Veenendaalseweg, alwaar de volgende splitsing zich aandient.

Linksaf vervolgen de echte die-hards de 150 km route en rechtsaf wordt de 80 km route vervolgt. Beiden in neerwaartse beweging.Om het nog even bij de 80 km route te houden. Onderaan belandt, wordt er rechtsaf geslagen De Oude Veense Grindweg in, om aan het einde van deze weg rechtsaf te slaan, waarna men de beklimming van de Nieuwe Veenendaalseweg / Thijmseberg krijgt voorgeschoteld. Bovenaan gekomen wordt dan linksaf de Bergseweg genomen, waar men beloond wordt met een prachtig vergezicht over de Gelderse Vallei en in dalende toestand arriveert bij het kruispunt met de Lijnweg N322, alwaar men rechtsaf nog een laatste beklimming de Achterbergseweg moet bedwingen. Hierna arriveert men in dalende richting op het kruispunt

Route 110 KM vanuit Oosterbeek

Download

De route van de 110 km – versie volgt dezelfde route als de 60 km route tot aan de pitstopplaats bij Kesteren. Hier ontvangt u gratis sportdrank, fruit en een versnapering.

Vanaf deze pitstopplaats wordt u een nieuw stuk route door de Betuwe voorgeschoteld, waarbij u dorpjes passeert als Ochten, buurtschap Pottum en IJzendoorn om uiteindelijk de Waaldijk te bereiken, welke u met een lusje over de Willem-Alexanderbrug voert. Van hieraf, wordt de route via rustige polderwegen vervolgt tot aan het recreatiegebied De Gouden Ham, waarna u al snel het veerpont Appeltern-Megen bereikt wat u naar pauzeplaats Megen brengt.

Op het pleintje voor Gemeenschapshuis Acropolis in Megen is er de mogelijkheid om onder het genot van een hapje en/of een drankje in een gezellige entourage, even lekker bij te komen van dit deel van de tocht en voldoende energie op te doen voor de resterende kilometers.Na vertrek vanuit het hart van het pittoreske stadje Megen, stuiterend over de kasseien en de eerste klim de Maasdijk op, duikt men vervolgens meteen de polder in, om al vrij snel de kronkelige Maasdijk te volgen tot aan de brug van de A50 over de Maas. Vele mooie vergezichten zijn uw deel, iedere keer weer vanuit een ander gezichtspunt. Vanaf de brug van Ravenstein wordt de route vervolgt door het polderlandschap van Maas en Waal tot aan de brug van Ewijk alwaar de A50 de Waal oversteekt.

Na deze oversteek duiken we de Betuwe in waar de kersenbomen in volle bloei staan, om vervolgens nabij het dorpje Heteren aan te sluiten op de 60 km route.

Route 125 KM vanuit Oosterbeek

Download

De route van de 125 km – versie volgt dezelfde route als de 80 km tot aan de pitstopplaats bij Kesteren. Hier ontvangt u gratis sportdrank, fruit en een versnapering.

Vanaf hier volgt u de 110 km route.

Route 150 KM vanuit oosterbeek

Download
De route van de 150 km – versie volgt dezelfde route als de 125 km route tot aan de splitsing aan de Veenendaalseweg,alwaar de afslag naar links, de deelnemers in dalende richting naar het plaatsje Elst voert. Op zeker moment wordt er rechtsaf geslagen om op de Franseweg te belanden, welke de deelnemers uiteindelijk laat uitkomen op de brede fietspad langs N225 Elsterweg, welke uitkomt in Amerongen. Eenmaal in Amerongen aangekomen is het niet de Amerongseberg, maar een stukje door oud Amerongen langs het kasteel, wat de deelnemers voorgeschoteld krijgen. Hierna wordt de N225 Rijksstraatweg opnieuw vervolgt om te arriveren in Leersum, alwaar rechtsaf geslagen wordt, om de Leersumseberg te bedwingen. Geen uitgesproken kuitenbijter, maar wel een prachtige omgeving, welke uiteindelijk uitmondt aan de achterzijde van de Amerongseberg en alwaar men door een schitterende omgeving via het buitengebied van Veenendaal via de Cuneraweg, uiteindelijk weer onderaan de Veenendaalseweg aansluit op de route van de 125 km.